Klantcase – 4 Seizoenen Tuinmeubelen

Bij een seizoensproduct als tuinmeubelen heb je maar een kort moment waarop je qua sales kunt pieken. Maar minstens zo belangrijk is de rest van het jaar! 4 Seizoenen Tuinmeubelen nam contact met ons op omdat zij hun social advertising naar een hoger niveau wilden tillen. Vooral na een twee Corona jaren waarin veel mensen de focus hebben gehad op huis en tuin en de verwachting is dat de sales af zullen nemen.

Meer conversie met Facebook en Instagram

← terug naar cases

Bij een seizoensproduct als tuinmeubelen heb je maar een kort moment waarop je qua sales kunt pieken. Maar minstens zo belangrijk is de rest van het jaar! 4 Seizoenen Tuinmeubelen nam contact met ons op omdat zij hun social advertising naar een hoger niveau wilden tillen. Vooral na een twee Corona jaren waarin veel mensen de focus hebben gehad op huis en tuin en de verwachting is dat de sales af zullen nemen.

De vraag
Hoe kunnen we voordat het tuinmeubelenseizoen begint het merk op de kaart zetten zodat mensen geïnspireerd raken en tijdens het seizoen overgaan tot aankoop?

Onze aanpak
We hebben vol ingezet op inspiratie. Zowel met de vormgeving van het materiaal als met het type social advertising campagnes. Twee maanden voor de start van het seizoen hebben we een leadcampagne opzet waarbij mensen de mogelijkheid hadden om een tuininspiratiegids te downloaden door een formulier in Facebook/Instagram in te vullen. Na het invullen van de gegevens kwamen deze personen in een mailflow terecht waarbij de lead warm werd gehouden tot aan de start van het seizoen. Bij de ads van deze campagne hebben we de online inspiratiegids door middel van animerende effecten weergegeven, zodat mensen het gevoel kregen echt een gids door te bladeren.

Sinds de komst van de iOS14 update is het steeds moeilijker om de online handelingen van mensen te tracken. Het is daardoor steeds belangrijker om (remarketing)groepen te verzamelen op basis vanuit acties die zij binnen in Facebook uitvoeren, bijvoorbeeld de interactie met ads. We hebben daarom ook een Instant Experience opgezet. Een Instant Experience is een ervaring op volledig scherm die wordt geopend als iemand op je advertentie tikt. Het is zeer geschikt om (populaire) producten in weer te geven en een bepaalde sfeer af te beelden. De merkbeleving speelt hierbij de hoofdrol. We konden vervolgens op basis van interactie met deze experience gaan retargeten in conversiecampagnes.

Het resultaat
De leadcampagne heeft in de twee maanden voor de start van het seizoen leads gegenereerd voor €0,88 per lead en de kosten per klik bedroegen €0,12. We konden dus in een korte periode voor een laag bedrag een grote groep mensen toevoegen aan de mailflow die was samengesteld om het seizoen in te luiden.

Mensen keken gemiddeld 30 seconden naar de Instant Experience en kregen hierdoor veel verschillende onderdelen van het merk te zien: populaire producten, inspiratiefoto’s van tuinen, sfeervideobeelden, de showroom en de inspiratiegids. De Instant Experience had een doorklikratio van 6% en de kosten per klik bedroegen €0,07.

Bij de start van het seizoen hebben we ons budget verschoven naar conversiecampagnes en actiecampagnes van bepaalde producten. We konden daarbij gebruik maken van de remarketinggroepen uit bovenstaande campagnes (o.b.v. leadform ingevuld, videokijktijd, interactie met ads). Al in mei hadden we een ROI behaald van 7,14%.

Voor
4 Seizoenen Tuinmeubelen

Wat we deden
Strategie, lead generatie, social advertising, vormgeving

Socials
Facebook & Instagram

Bekijk wat wij hebben gedaan voor 4 Seizoenen Tuinmeubelen:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie