De vraag
Hoe kunnen we Regge Tegels & Vloeren naar een volgend level tillen?
Pinterest is voor adverteerders vaak nog een onontdekt platform, slechts 28% van adverteerders wereldwijd neemt het op in de marketingmix. Zonde, want via deze visuele zoekmachine vinden ruim 3,5 miljoen Nederlanders hun inspiratie! Dit maakt Pinterest een buitenkansje voor veel merken die een demografie willen bereiken die hier actief is (voornamelijk vrouwen tussen 25 & 35 jaar oud).
Zeker als je in de interieur & lifestylebranche actief bent, zoals Regge Tegels & Vloeren, is Pinterest een must-have in de advertentiestrategie. Pinterest is het go-to platform voor interieurinspiratie, brengt direct bezoekers naar je website en het organische bereik (dus zonder adverteren) is daarnaast veel groter dan op Facebook en Instagram. Er was geen twijfel mogelijk, Pinterest gingen we voor Regge Tegels & Vloeren optimaal benutten!
Onze aanpak
En dit deden we natuurlijk niet zonder succes. Binnen no-time waren we dagelijks actief aan het pinnen en lanceerden we de eerste campagnes. Vanaf november 2021 gingen we los.
Door tweemaal per dag te pinnen met prachtige vloeren die direct linken naar het bijbehorende assortiment op de website lieten we het kanaal organisch groeien. Omdat Pinterest een zoekmachine is, is het zeer belangrijk om een goed keyword onderzoek te doen. Deze keywords lieten we terugkomen in de beschrijvingen. De frequentie van het posten zorgde ervoor dat Regge Tegels & Vloeren goed werd opgepakt door het algoritme.
Daarnaast experimenteerden we met een verkeerscampagne. Deze sloeg goed aan, en al snel breidden we uit naar 3 verschillende verkeerscampagnes met alledrie een eigen thema, een leadcampagne voor offerteaanvragen en een ‘best presterende pin’ campagne, waarbij we de beste pins van de vorige maand extra boosten.
Het resultaat
As we speak wordt Regge Tegels & Vloeren als merk meer dan 1,8 miljoen keer per maand weergegeven op Pinterest!
Sinds onze start met Pinterest advertising is ons advertentiebudget verdubbeld, Maar het aantal leads is verzesvoudigd! De cost-per-click nu meer dan 3 keer lager dan in 2021 met gemiddeld €0,11 per klik, de click-through-rate is verdubbeld naar 1,94% en er werd ruim 22 duizend keer op de pins geklikt.
Wij zijn fan!