Klantcase – Regge Tegels

Beleving is key. Als je een nieuwe vloer gaat aanschaffen pak je direct Pinterest erbij om een bord samen te stellen met de meest indrukwekkende interieuren. Regge Tegels & Vloeren verwezenlijkt die droomvloeren die je het liefst in een vingerknip in je huis neerlegt. Met hun stijlvolle vloeren en goede service onderscheiden ze zich. Aan ons de taak om Regge Tegels & Vloeren nóg meer online succes en zichtbaarheid te brengen. Dat begon klein, maar is ondertussen uitgegroeid tot een giga online strategie bestaande uit een combinatie van Facebook, Instagram en vooral: Pinterest!

Through the roof met Pinterest!

← terug naar cases

Beleving is key. Als je een nieuwe vloer gaat aanschaffen pak je direct Pinterest erbij om een bord samen te stellen met de meest indrukwekkende interieuren. Regge Tegels & Vloeren verwezenlijkt die droomvloeren die je het liefst in een vingerknip in je huis neerlegt. Met hun stijlvolle vloeren en goede service onderscheiden ze zich. Aan ons de taak om Regge Tegels & Vloeren nóg meer online succes en zichtbaarheid te brengen. Dat begon klein, maar is ondertussen uitgegroeid tot een giga online strategie bestaande uit een combinatie van Facebook, Instagram en vooral: Pinterest!

De vraag
Hoe kunnen we Regge Tegels & Vloeren naar een volgend level tillen?

Pinterest is voor adverteerders vaak nog een onontdekt platform, slechts 28% van adverteerders wereldwijd neemt het op in de marketingmix. Zonde, want via deze visuele zoekmachine vinden ruim 3,5 miljoen Nederlanders hun inspiratie! Dit maakt Pinterest een buitenkansje voor veel merken die een demografie willen bereiken die hier actief is (voornamelijk vrouwen tussen 25 & 35 jaar oud).

Zeker als je in de interieur & lifestylebranche actief bent, zoals Regge Tegels & Vloeren, is Pinterest een must-have in de advertentiestrategie. Pinterest is het go-to platform voor interieurinspiratie, brengt direct bezoekers naar je website en het organische bereik (dus zonder adverteren) is daarnaast veel groter dan op Facebook en Instagram. Er was geen twijfel mogelijk, Pinterest gingen we voor Regge Tegels & Vloeren optimaal benutten!

Onze aanpak

En dit deden we natuurlijk niet zonder succes. Binnen no-time waren we dagelijks actief aan het pinnen en lanceerden we de eerste campagnes. Vanaf november 2021 gingen we los.

Door tweemaal per dag te pinnen met prachtige vloeren die direct linken naar het bijbehorende assortiment op de website lieten we het kanaal organisch groeien. Omdat Pinterest een zoekmachine is, is het zeer belangrijk om een goed keyword onderzoek te doen. Deze keywords lieten we terugkomen in de beschrijvingen. De frequentie van het posten zorgde ervoor dat Regge Tegels & Vloeren goed werd opgepakt door het algoritme.

Daarnaast experimenteerden we met een verkeerscampagne. Deze sloeg goed aan, en al snel breidden we uit naar 3 verschillende verkeerscampagnes met alledrie een eigen thema, een leadcampagne voor offerteaanvragen en een ‘best presterende pin’ campagne, waarbij we de beste pins van de vorige maand extra boosten.

Het resultaat
As we speak wordt Regge Tegels & Vloeren als merk meer dan 1,8 miljoen keer per maand weergegeven op Pinterest!

Sinds onze start met Pinterest advertising is ons advertentiebudget verdubbeld, Maar het aantal leads is verzesvoudigd! De cost-per-click nu meer dan 3 keer lager dan in 2021 met gemiddeld €0,11 per klik, de click-through-rate is verdubbeld naar 1,94% en er werd ruim 22 duizend keer op de pins geklikt.

Wij zijn fan!

Voor
Regge Tegels

Wat we deden
Social advertising, vormgeving & animatie

Socials
@reggetegels

Bekijk wat wij hebben gedaan voor Regge Tegels:

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie