TikTok marketing

TikTok marketing helpt je merk snel te groeien, met organische content of advertenties en vergroot je bereik en merkbekendheid.

← terug naar Diensten > Social advertising

TikTok Marketing: Onmisbaar in jouw Social Media Strategie

Denk je dat TikTok alleen voor dansende tieners is? Dan heb je het mis. TikTok marketing biedt enorme kansen voor bedrijven, en als je dit platform nog niet inzet in je online strategie, loop je misschien wel een belangrijke kans mis. TikTok wordt namelijk steeds meer gebruikt als zoekmachine, waarbij gebruikers actief zoeken naar tips, producten en inspiratie. Door relevante content en strategisch gekozen hashtags te gebruiken, kun je je merk zichtbaar maken op het moment dat gebruikers zoeken naar wat jij aanbiedt.

“ Met een engagement rate van 5,96% – vergeleken met slechts 0,07% op Facebook en 1,22% op Instagram – is TikTok een krachtig kanaal om je doelgroep te bereiken. “ 

TikTok groeit razendsnel en trekt een steeds breder publiek aan. Waar het platform eerst vooral populair was onder Gen Z, bestaat de grootste groep gebruikers nu uit 18-24-jarigen, gevolgd door 25-34-jarigen. Dit maakt TikTok een waardevolle marketingtool voor bedrijven die hun merkbekendheid willen vergroten, hun doelgroep willen uitbreiden en meer interactie met klanten willen genereren.

3 effectieve strategieën voor TikTok marketing

TikTok biedt verschillende manieren om je merk zichtbaar te maken. Afhankelijk van je doelen en budget kun je kiezen voor organische content, betaalde advertenties of het boosten van je beste content.

1. Organische TikTok content: bouw een community

Door regelmatig creatieve en relevante video’s te plaatsen, bouw je een authentieke band op met je doelgroep zonder advertentiebudget.

De voordelen van organisch posts op TikTok:

  • "Gratis" bereik
  • Minder commercieel en daardoor aantrekkelijker voor gebruikers
  • Opbouwen van een loyale community

>> Blog: 7 Tips om organisch te groeien op TikTok

2. TikTok Ads: snel en doelgericht bereik

TikTok advertenties bieden een krachtige manier om snel meer zichtbaarheid te krijgen en je doelgroep gericht te bereiken. Je kunt targeten op leeftijd, interesses, geografie, gedrag en look-a-like doelgroepen, en de resultaten zijn meetbaar en eenvoudig te optimaliseren.

Soorten TikTok Ads:

  1. In-Feed Video: Verschijnt tussen TikToks met een link naar je website.
  2. Tile Experiences: Laat producten/diensten zien en linkt naar je website.
  3. Brand Takeover: Unskippable advertentie bij het openen van TikTok, exclusief per branche.
  4. TopView: Vergelijkbaar met Brand Takeover, maar met een langere weergaveduur.
  5. Boosting: Geef een extra zetje aan je organische video voor meer bereik.

De voordelen van adverteren op TikTok:

  • Direct meer zichtbaarheid
  • Gericht targeten op leeftijd, interesses, geografie, gedrag & look-a-like doelroepen
  • Meetbare resultaten en eenvoudig optimaliseren

3. Organische content boosten: het beste van beide werelden

Soms presteert een organische video zo goed dat het de moeite waard is om deze een extra zetje te geven. Met TikTok’s "Promote"-functie kun je organische video’s boosten, zodat ze bij een groter publiek terechtkomen.

Voordelen van berichten boosten op TikTok:

  • Je benut content die al goed presteert
  • Minder commercieel dan standaard TikTok ads
  • Met een kleiner budget testen welke video’s werken
  • Boosting is een slimme tussenoplossing als je organisch succes wilt vergroten zonder direct te investeren in volledige advertenties.

Wat kost het adverteren op TikTok? 

Adverteren op TikTok begint vanaf 50 euro voor een campagne en minimaal 20 euro per advertentiegroep. Hoe meer advertenties je hebt, hoe hoger de kosten. Je kunt kiezen voor biedopties zoals kosten per klik of per duizend weergaven. Een eenvoudige manier om te adverteren is door een bestaande post te promoten vanuit de TikTok-app, met een klein budget. Bijvoorbeeld, voor 2,50 euro kun je ongeveer 1.100 videoweergaven krijgen, exclusief Apple-servicekosten. De kosten variëren tussen de 2 en 4 euro per 1.000 views.

>> Blog: Adverteren op TikTok? Zo boek je resultaten.

Jouw TikTok Marketing uitbesteden?

Kies Be Bricks! Wij creëren creatieve TikTok-content met de nieuwste tools en technieken. Ons jonge team, dat de doelgroep zelf kent, maakt je merk zichtbaar en levert meetbare resultaten. TikTok marketing biedt unieke kansen om je merk creatief te laten groeien. Of je nu kiest voor organische content of advertenties, je kunt snel een betrokken community opbouwen, nieuwe klanten bereiken en je merkbekendheid vergroten. Klaar om viral te gaan? Neem contact met ons op!

Jouw bedrijf
online zichtbaar maken?

We hebben 97 bedrijven online zichtbaar gemaakt.

gratis campagne advies

Meer over ons

Ontdek wat wij hebben gedaan voor onze klanten.

Wat onze klanten van ons vinden?

  • Nicky Schieving

    Wij zijn al een behoorlijke periode klant van Be Bricks en zeer happy over de samenwerking. Doordat wij al onze producten zelf maken moeten we vrij snel schakelen op basis van de voorraad. Er zijn dus korte lijntjes nodig. Dit lukt top! Daarnaast denken ze graag mee over slimme dingen om onze ads nog beter te kunnen inzetten.

    Fit Piggy
  • Marc Cornelius

    Samenwerken met Be Bricks is als whiskey. Het wordt met de tijd beter en beter.” “Werken met Be Bricks ervaar ik bij diverse (gezamenlijke) klanten als zeer prettig. Ze denken met mij en de klant mee, nemen initiatief en het belangrijkste: leveren resultaat.

    Marc.nl
  • Justin Frey

    Be Bricks beheert en onderhoudt de socialpages van Culterra en zorgt wekelijks voor frisse teksten. Wij zijn erg tevreden over de communicatie, de nieuwe ideeën en de voortgang die wordt geboekt. Culterra is als merk gegroeid op de online kanalen en krijgen nog maandelijks erg positieve feedback op de content die online verschijnt.

    Supply Chain
  • Wimer Visbeek

    Be Bricks is voor mij een partij waarvan ik niet wist dat ik ze zo heb gemist. Ze zorgen voor goede en leuke content op onze kanalen en spreken daarmee onze huidige én veel nieuwe klanten aan. Het ontzorgt mij veel. Het kost misschien wat geld maar ze verdienen zich, in mijn geval, zeker terug! Ik heb ze al meerdere keren aanbevolen bij collega ondernemers die de sociale media zelf beheren.

    Eigenaar Sanjes Safari
  • Lisa van der Ploeg

    Vanuit Fijn op Vakantie al jarenlang een prettige samenwerking met Be Bricks voor onze social advertising. Maya, Akkelee en hun team zijn specialisten in social advertising en dat merk je in de kwaliteit en resultaten van de advertenties. Daarnaast staat klantvriendelijkheid en een langdurige, duurzame samenwerking voor hun centraal. Ze zijn altijd bereid om (strategisch) mee te denken en staan altijd klaar m.b.t. vragen of verzoeken. Wij zijn super tevreden!

    Manager Marketing & Reserveringen bij Fijn op Vakantie